Dick van den Hoed treedt af als directeur Dental Union
Driemanschap neemt taken per direct over bij Dental Union
23 juli 2012 - Na een dienstverband van ruim 42 jaar treedt Dick van den Hoed om gezondheidsredenen terug als algemeen directeur van Dental Union, specialist in tandheelkundige en tandtechnische materialen en installaties. Zijn functie wordt per direct overgenomen door een driemanschap. Moederbedrijf Planmeca Group heeft financieel directeur Frank Callaars, commercieel directeur John Dekker en directeur P&O Sandra Jägers aangesteld om de taken van Dick van den Hoed over te nemen.
Dick van den Hoed (61) trad in 1969 in dienst bij Dental Union. In 2000 werd hij naast Wim Korver benoemd tot algemeen directeur, sinds 2005 staat hij alleen aan het roer. Sinds 2007 is hij ook voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Groothandelaren in de Tandheelkundige Branche (VGT).
‘Feilloos oog voor dentale ontwikkelingen’
Volgens Sandra Jägers heeft Van den Hoed als algemeen directeur Dental Union verder ontwikkeld tot toonaangevend Nederlands specialist in tandheelkundige en tandtechnische materialen en installaties. “Dick heeft ervoor gezorgd dat Dental Union voorloper bleef in de markt als dentaal leverancier. Bovendien is hij ervoor verantwoordelijk dat belangrijke trends en thema’s in de markt werden vertaald naar doelgerichte ondersteuning van dentale professionals. Zo heeft hij belangrijke deskundigheid in Nederland op het gebied van bijvoorbeeld hygiëne en sterilisatie aan Dental Union weten te verbinden, waardoor tandartspraktijken een belangrijke kwaliteitsslag op dat terrein konden maken. En hij richtte Plandent Connect op, het eigen millingcentrum van Dental Union. Dick had en heeft altijd een feilloos oog voor relevante dentale ontwikkelingen.”
Organisatieverandering bij Dental Union
Het afscheid van Dick van den Hoed komt aan de vooravond van belangrijke ontwikkelingen bij Dental Union. Per 1 september voert Dental Union een aantal organisatieveranderingen door. Sandra Jägers: “We richten de organisatie anders in, waardoor we efficiënter en effectiever kunnen opereren. Het direct zichtbare effect daarvan is onder meer dat er een nieuw commercieel beleid komt dat gericht is op het belonen van loyaliteit van onze klanten. Daarnaast introduceren we een nieuw servicemodel, met servicecontracten op maat. Kortom, het centraal stellen van de klant blijft onze eerste prioriteit. Dick heeft overigens volledig meegebouwd aan deze organisatieverandering.”
Kunt u niet vinden wat u zoekt? Gebruik de zoekmachine.
oktober/november 2024
Verspreiding in november 2024.
Heeft u nieuws voor het volgende nummer of een interessante casus? Neem dan contact op met de redactie.