NMT juist verheugd met resultaten Meldactie NPCF
Conclusie NPCF niet gedeeld
22 juni 2011 - De NMT is - in tegenstelling tot de NPCF - juist verheugd met de uitkomsten van de recente meldactie van de NPCF. 'Deze actie laat veel positieve resultaten zien en geeft een indicatie van de verbetermogelijkheden voor tandartsen. Hoewel de meldactie niet representatief is en de conclusies niet wetenschappelijk zijn onderbouwd, neemt de NMT de resultaten van de meldactie uiterst serieus.'
De NMT is verheugd dat volgens de meldactie van de NPCF blijkt dat 72% van de deelnemers altijd tevreden is over het resultaat van controle en behandeling, dat de zorg goed toegankelijk is, binnen drie weken kan een afspraak worden gemaakt (74%). Tandartsen en hun medewerkers spreken in overgrote meerderheid (89%) begrijpelijke taal. En 83% van de deelnemers weet altijd goed door wie hij/zij wordt behandeld. Ook naar aspecten van hygiëne is gevraagd. Zo constateert 71% dat als hij/zij moet spoelen er een nieuw bekertje water wordt gepakt.
De NPCF gebruikte de resultaten van de meldactie om bij de Vaste Kamercommissie VWS een pleidooi te onderbouwen om de invoering van het experiment met vrije prijsvorming in de mondzorg een jaar uit te stellen.
Klik hier om het artikel 'NPCF-Meldactie: tandartsten informeren patienten onvoldoende' te lezen.
Kunt u niet vinden wat u zoekt? Gebruik de zoekmachine.
december 2024
Verspreiding in december 2024.
Heeft u nieuws voor het volgende nummer of een interessante casus? Neem dan contact op met de redactie.